Obnova motorja
menjava tesnil, vbrizgalnikov, ležajev, batnih obročkov in vse kar spada k motorju
Kdaj je potrebna obnova motorja?
Obnova motorja je potrebna, ko so notranji deli obrabljeni in motor ne deluje več pravilno. Najpogostejši znaki:
- Povečana poraba olja (moder dim iz izpuha).
- Izguba moči, slab pospešek ali težek vžig.
- Kovinski zvoki iz motorja (ležaji, ojnice).
- Stalno pregrevanje in uhajanje hladilne tekočine.
- Slaba kompresija, motor “trokira”. Kovinski opilki v olju.
Če motor dolgo časa deluje obrabljeno, lahko pride do popolne okvare, zato je pravočasna obnova cenejša in varnejša.
Menjava bata in obročkov je ključna, ko motor izgublja kompresijo, porablja preveč olja ali iz izpuha prihaja moder dim. Batni obročki tesnijo prostor v valju – ko se obrabijo, olje uhaja v zgorevalno komoro, motor izgublja moč in deluje neenakomerno.
Kdaj je menja potrebna?
- Prekomerna poraba olja
- Izguba kompresije
- Moder dim iz izpuha Slab pospešek ali težak vžig
- Kovinski zvoki iz motorja
Turbina je ključna za moč in učinkovitost motorja. Ko se obrabi ali poškoduje, avto izgubi pospešek, pojavi se dim, poraba naraste in motor lahko preide v “safe mode”. Pravočasna menjava ali obnova turbine prepreči hujše okvare motorja.
Kdaj je potrebna obnova ali menjava turbine?
- Izguba moči in slab pospešek
- Črn ali moder dim iz izpuha
- Whining/žvižganje turbine
- Povečana poraba olja
- Napake na diagnostiki (boost pressure)
Pravilno obnovljena ali nova turbina motorju povrne moč, zniža porabo in zagotovi zanesljivo delovanje.
Odmična gred skrbi za pravilno odpiranje in zapiranje ventilov. Ko se obrabi ali poškoduje, motor izgubi moč, deluje neenakomerno in lahko povzroči hujše poškodbe glave motorja. Pravočasna menjava odmične gredi zagotovi miren tek in optimalno delovanje motorja.
Kdaj je potrebna menjava?
- Glasno tiktakanje iz zgornjega dela motorja
- Neenakomeren tek, “trokiranje”
- Izguba moči, slab pospešek
- Obrabljeni nosilci ali odmiki (cam lobes)
- Napake na senzorju položaja odmične gredi
- Kovinski opilki v olju
Oljna črpalka je eden najpomembnejših delov motorja, saj skrbi za pravilno mazanje vseh gibljivih delov. Ko začne odpovedovati, tlak olja pade in motor lahko v nekaj minutah utrpi resne poškodbe. Pravočasna menjava oljne črpalke je ključna za dolgo življenjsko dobo motorja.
Kdaj je menjava potrebna?
- Rdeča opozorilna lučka za nizek tlak olja
- Trkanje ali kovinski zvoki iz motorja
- Neenakomerno delovanje motorja zaradi pomanjkanja mazanja
- Zamašena sita ali kanali v spodnjem delu motorja
- Velika obraba motorja ali popravljeni ležaji (priporočljiva menjava)
Z novo oljno črpalko motor ponovno prejme ustrezen tlak olja, deluje tišje ter je manj izpostavljen obrabi in dragim okvaram.
Tesnilo glave motorja tesni zgorevalni prostor ter ločuje olje in hladilno tekočino. Ko odpove, motor izgublja kompresijo, prehaja v pregrevanje in lahko pride do resnih poškodb. Pravočasna menjava tesnila je ključna za zanesljivo delovanje motorja.
Kdaj je menjava potrebna?
- Pregrevanje motorja
- Mehurčki v ekspanzijski posodi
- Izguba hladilne tekočine brez vidnih puščanj
- Majonezasta emulzija pod čepom za olje
- Bel dim iz izpuha (voda v zgorevalni komori)
- Neenakomeren tek in izguba moči
Veriga krmiljenja skrbi za natančno sinhronizacijo odmične in ročične gredi. Ko se obrabi, se začne raztezati, povzroča ropotanje ter lahko preskoči, kar vodi do resnih poškodb motorja. Menjava celotnega kompleta verige je najbolj zanesljiva rešitev za dolgoročno delovanje motorja.
Kdaj je menjava potrebna?
- Ropotanje motorja pri hladnem zagonu
- Napaka motorja (check engine) povezano s senzorjem odmične/ročične gredi
- Neenakomeren tek in izguba moči
- Raztegnjena veriga (vidno pri diagnostiki)
- Velika kilometrina ali slabo mazanje motorja
Z novo verigo motor teče tišje, bolj zanesljivo in preprečene so drage okvare zaradi preskoka.
Kaj vse vključuje obnova motorja:
Obnova motorja običajno vključuje menjavo batov in batnih obročkov, honanje ali brušenje cilindrov, menjavo glavnih in ojnicnih ležajev, obnovo ali menjavo odmične gredi in dvigalk, planiranje glave motorja ter vgradnjo novega tesnila glave. Običajno se zamenjajo tudi vsa oljna tesnila in semeringi, oljna črpalka, veriga ali zobati jermen, po potrebi pa se očisti ali obnovi turbina. Del postopka je še čiščenje oljnih in hladilnih kanalov ter menjava filtrov in svečk. Na koncu se motor sestavi, preveri kompresija in izvede test tesnosti, da motor ponovno deluje zanesljivo in z optimalno močjo.